Notowania

Fotoradary zarejestrowały 1049 karetek przekraczających prędkość

W 99,9 proc. przypadków nie nałożono mandatów, bo pojazd wykonywał przejazd uprzywilejowany, np. jechał do wypadku - wynika z informacji resortu transportu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Cezary Okupski/CC/Flickr)

W 99,9 proc. przypadków nie nałożono mandatów, bo pojazd wykonywał przejazd uprzywilejowany, np. jechał do wypadku - wynika z informacji resortu transportu.

Dzisiaj w Sejmie wiceminister transportu Patrycja Wolińska-Bartkiewicz odpowiadała na pytania posłów PO Piotra Tomańskiego i Renaty Butryn w sprawie karania kierowców karetek przez Inspekcję Transportu Drogowego. ITD zarządza fotoradarami od półtora roku, wtedy przejęła te urządzenia od policji.

_ - Od początku funkcjonowania automatyczny system zarejestrował 1049 przypadków przekraczania prędkości przez karetki ratownictwa medycznego. W 99,9 proc. tych przypadków nie było nałożonych mandatów na takie przejazdy, ponieważ właściciel pojazdu odpowiadał, że pojazd wykonywał przejazd uprzywilejowany. To dotyczy nie tylko karetek, ale wszystkich służb porządkowych z sygnałami świetlnymi _ - powiedziała Wolińska-Bartkiewicz.

Jak wyjaśniła, system jest automatyczny i traktuje wszystkich kierowców i właścicieli pojazdów jednakowo. _ - Tak samo są rejestrowane przypadki, kiedy karetka nie porusza się jako pojazd uprzywilejowany, a na przykład jedzie zatankować paliwo albo do warsztatu _ - powiedziała.

Dodała, że właściciel pojazdu musi wskazać, czy w danym przypadku przejazd spełniał warunki przejazdu uprzywilejowanego. _ Karta pojazdu wszystko rejestruje, więc można określić momenty, kiedy wykonywane są przejazdy uprzywilejowane _ - wyjaśniła Wolińska-Bartkiewicz.

Jak zaznaczyła, w sytuacjach, gdy właściciel karetki spóźni się z przekazaniem informacji, to mandat nie jest nakładany. _ - Generalny Inspektor Transportu Drogowego nie nakłada kar, czeka na wyjaśnienia _ - zapewniła.

Fotoradary ITD rejestrują karetki pogotowia, które przekraczają prędkość, np. jadąc na sygnale do chorego. Stacje pogotowia ratunkowego dostają dziennie nawet po kilkadziesiąt zawiadomień o złamaniu przepisów. Na wyjaśnienie każdego przypadku mają siedem dni.

Czytaj więcej w Money.pl
Oto, po co tak naprawdę są fotoradary? Solidarna Polska chce ograniczyć ich liczbę w całym kraju do 60. Patryk Jaki z SP mówił w Sejmie, że fotoradary nie poprawiają bezpieczeństwa na drogach.
Fotoradary zarabiają za mało. Idą zmiany W tym roku _ zakład fotograficzny Rostowskiego _ zarobił _ tylko _ 22 miliony złotych. Jak do grudnia ma się uzbierać zaplanowane 1,5 miliarda?
Nie działają fotoradary. Bo nie ma pieniędzy Z powodu braku kilku tysięcy euro na odbiór fotoradarów z wyspecjalizowanego warsztatu pod Florencją, do kasy we włoskiej stolicy nie wpływają setki tysięcy euro z mandatów
Tagi: fotoradary na polskich drogach, fotoradary, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, prawo, wiadmości
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz