Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Decyzje UOKiK ws. sklepów Deichmann-Obuwie i Avans

0
Podziel się:

Na Deichmann-Obuwie nałożono karę wynoszącą ponad 288 tysięcy złotych, Avans zobowiązał się do zmiany praktyki.

Decyzje UOKiK ws. sklepów Deichmann-Obuwie i Avans
(Andrzej Hulimka/REPORTER)

Deichmann-Obuwie zastrzegał, że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność zdjęć produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Natomiast spółka Avans wprowadzała w błąd ograniczając możliwości składania reklamacji. Na Deichmann-Obuwie nałożono karę wynoszącą ponad 288 tysięcy złotych, Avans zobowiązał się do zmiany praktyki.

Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziły postanowienia w regulaminie internetowego sklepu Deichmann-Obuwie. Sklep zastrzegał, że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Zdaniem Urzędu, konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w internecie.

Ponadto zastrzegał, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania. Kupując przez internet, konsument ma prawo obejrzeć i sprawdzić produkt po jego dostarczeniu - w ramach tzw. zwykłego zarządu.

Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć obuwie lub sprawdzić, czy dostarczono produkt zgodny z zamówieniem. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożona na Deichmann-Obuwie kara wyniosła 288 771 złotych. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegała, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Zgodnie z prawem, w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy a jego naprawą.

Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany regulaminu, dlatego uniknął kary finansowej.

Czytaj więcej w Money.pl
Decyzja UOKiK. Dotyczy setek tysięcy Polaków Prezes urzędu nałożyła wysoka karę na duża kablówkę. Poszło o jednostronne zmienianie umów z klientami.
Miliardowa kara dla gazowego monopolisty? UOKiK podejrzewa, że PGNiG mogła wykorzystywać swoją pozycję rynkową stosując umowy niekorzystne dla firm.
Ogromna kara dla Providenta. Od UOKiK Ukryte koszty pożyczki, błędnie podana stopa oprocentowania, wprowadzanie w błąd w reklamach - te praktyki będą kosztowały firmę 13 mln zł.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)