Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji, pozwalając na reklamacje tylko tym pasażerom, którzy mieli bilet imienny - uznał UOKiK. Przewoźnik zobowiązał się do zmiany regulaminu.
Jak przypomniał w dzisiejszym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument, chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Tymczasem w regulaminie Kolei Mazowieckich oraz w pouczeniach dołączonych do wezwania do zapłaty przewoźnik umieścił postanowienie, że tylko pasażer posiadający imienny bilet może dochodzić swoich praw w drodze reklamacji.
_ Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu _ - wskazał urząd.
Jak poinformował UOKiK, Koleje Mazowieckie zobowiązały się do zmiany kwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.
Koleje Mazowieckie to regionalny kolejowy przewoźnik pasażerski należący do samorządu województwa mazowieckiego. Spółka należy do czołówki przewoźników kolejowych w Polsce. W zeszłym roku pod względem liczby przewiezionych pasażerów uplasowała się na drugim miejscu po Przewozach Regionalnych z udziałem w rynku przekraczającym 21 proc.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
UOKiK: 8 mln zł kary dla operatora Play Spółka P4 nie zastosowała się do wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nie usunęła niezwłocznie niedozwolonego postanowienia z umów. | |
Paragon musi zawierać konkretne nazwy produktów Wystawiane paragony powinny zawierać na tyle szczegółowe nazwy towarów. | |
Wysoka kara dla uczestników zmowy cenowej Kibice mogliby oglądać taniej mecze reprezentacji w systemie pay-per-view, gdyby nie niedozwolone porozumienie właścicieli praw do transmisji z nadawcami telewizyjnymi. |