Boeing zaproponuje amerykańskiemu Federalnemu Urzędowi Lotnictwa (FAA) trwałe, a nie doraźne, rozwiązanie problemów z akumulatorami litowo-jonowymi w Dreamlinerach - informuje dziś Reuters, powołując się na _ trzy źródła zaznajomione z tym planem _.
Według tych źródeł propozycja przewiduje umieszczenie materiału izolacyjnego między ogniwami oraz mocniejsze obudowy ze stali nierdzewnej i wyposażone w przewód wentylacyjny, umożliwiający odprowadzenie płomieni poza samolot, gdyby znów miało dojść do zapalenia się akumulatora.
Boeing nie zaproponuje zrezygnowania z akumulatorów litowo-jonowych i nie pracuje nad alternatywnym rozwiązaniem, a propozycja, którą w piątek zamierza przedstawić FAA ma charakter trwały - twierdzą owe źródła.
Eksploatację 50 przekazanych dotąd użytkownikom maszyn Boeing 787 wstrzymano bezterminowo 16 stycznia, a NTSB, FAA i agendy technicznego nadzoru lotnictwa w innych krajach starają się wykryć przyczyny usterek w akumulatorach. Nie latają również dwa Dreamlinery będące w posiadaniu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Wiadomo, dlaczego Dreamlinery nie latały Kłopoty z akumulatorami spowodowały uziemienie wszystkich Dreamlinerów. | |
Prezes LOT ujawnia, kiedy polecą dreamlinery - _ Do końca października dreamlinery należące do LOT nie będą uwzględnione w siatce połączeń _ - powiedział prezes spółki Sebastian Mikosz. | |
Rosną straty LOT. Oto główne powody Kilka milionów wynoszą koszty uziemienia boeingów. |