Klauzule niedozwolone UOKiK - Turystyka
numer |
data wpisu |
postanowienie |
branża |
2931 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2933/10 "Reklamacje z tytułu dostrzeżonych wad lub usterek w wykonaniu umowy Klient może złożyć na piśmie w terminie 14 dni od daty zakończenia imprezy w miejscu zawarcia umowy lub w siedzibie organizatora imprezy podanej na Umowie...
|
Turystyka |
2927 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2959/10 "Sprawy sporne rozpatrywał będzie sąd wlaściwy dla siedziby Italia Travel Service Sp. z o.o."
|
Turystyka |
2926 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2958/10 "Udokumentowaną, pisemną reklamację należy przedstawić najpóźniej 7 dni od daty zakończenia imprezy"
|
Turystyka |
2925 |
2012-03-01 |
XVII AmC 2957/10 "W przypadku rezygnacji Klienta, Biuro potrąca:
- 20% całkowitej ceny imprezy jeżeli rezygnacja nastąpiła nie później niż 30 dni przed planowanym wyjazdem
- 50% całościowych kosztów imprezy w przypadku złożenia rezygnacji w...
|
Turystyka |
2922 |
2012-02-29 |
XVII AmC 3003/10 "Biuro z uwagi na poniesione koszty organizacji imprezy, zakupu świadczeń u kontrahentów, zastrzega sobie prawo dokonania potrąceń z wniesionych przez Uczestnika opłat według zasad:
- w przypadku rezygnacji w terminie 40 lub...
|
Turystyka |
2921 |
2012-02-29 |
XVII AmC 3002/10 "Reklamację pisemną należy złożyć pilotowi podczas trwania imprezy lub dostarczyć w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy do Biura, a Biuro winno udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji"
|
Turystyka |
2826 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Nie uważa się za wadę usługi niedopełnienie warunków umowy uczestnika lub osoby prawne i fizyczne nie pozostające w stosunku prawnym z usługodawcą albo wynikające z okoliczności, za które Biuro nie odpowiada (np. warunki...
|
Turystyka |
2824 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Wysokość odszkodowania nie może przekraczać sumy, którą Uczestnik zapłacił za świadczenia w chwili podpisania umowy."
|
Turystyka |
2823 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Uczestnik ma prawo złożyć w Biurze reklamację w razie nienależytego wykonania umowy, w terminie 14 dni od zakończenia imprezy z zastrzeżeniem pkt 16 d i 16 e"
|
Turystyka |
2822 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca: a) w przypadku imprezy turystycznej - przy rezygnacji powyżej 35 dni przed rozpoczęciem imprezy - 10% ceny imprezy od osoby, -...
|
Turystyka |
2821 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Biuro nie zwraca pieniędzy z tytułu niewykorzystanych przez Uczestnika świadczeń z jego winy (np. spóźnienie się na miejsce zbiórki, skrócenie pobytu, rezygnacja z części lub całości programu)"
|
Turystyka |
2820 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Biuro zwraca całą wpłatę za udział w imprezie w wypadku (...) odstąpienia Uczestnika od umowy w przypadku wzrostu ceny imprezy o więcej niż 10 %"
|
Turystyka |
2819 |
2012-02-22 |
XVII AmC 292/09 "Biuro zastrzega sobie jednak prawo do zmiany ceny w wyjątkowych przypadkach, takich jak: zmiany kursów walut przekraczające 5% taryf przewozowych, cen paliw, przepisów podatkowych itp. Nie później jednak niż 20 dni przed datą...
|
Turystyka |
2818 |
2012-02-22 |
XVII AmC 3496/10 "Biuro zastrzega sobie prawo zmian terminów, tras lub odwołania imprezy / na skutek działania siły wyższej, decyzji władz państwowych, braku minimalnej ilości uczestników itp./, o czym w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem...
|
Turystyka |
2817 |
2012-02-22 |
XVII AmC 2216/10 "Uczestnik winien zgłosić do Biura skargę na piśmie w ciągu 7 dni od daty zakończenia imprezy - w przeciwnym razie reklamacje mogą być nie rozpatrzone"
|
Turystyka |