Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zmowa cenowa, na której stracili narciarze

0
Podziel się:

Spółka Sport&Freizeit, przedstawiciel marki Fischer w Polsce, przez blisko siedem lat ustalała z dystrybutorami ceny detaliczne.

Zmowa cenowa, na której stracili narciarze
(wojciech_gajda/iStockphoto)

Spółka Sport&Freizeit, przedstawiciel marki Fischer w Polsce, przez blisko siedem lat ustalała z dystrybutorami ceny detaliczne sprzętu i akcesoriów narciarskich tej marki - ustalił UOKiK i nałożył na spółkę ponad 122 tys. zł kary.

Jak poinformowała rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Małgorzata Cieloch, spółka Sport&Freizeit zobowiązywała dystrybutorów detalicznych do sprzedaży dostarczanych przez nią produktów po określonych cenach oraz wpływała na terminy stosowania posezonowych wyprzedaży. Oznaczało to, że nie można było kupić produktów marki Fischer taniej niż po odgórnie narzuconych cenach.

_ Niedozwolona praktyka trwała blisko siedem lat - co najmniej od września 2005 do stycznia 2012 roku. Informacje świadczące o istnieniu niedozwolonego porozumienia zostały uzyskane m.in. podczas kontroli z przeszukaniem w siedzibie spółki Sport&Freizeit _ - poinformowała rzeczniczka.

Cieloch przypomniała, że prawo antymonopolowe zakazuje porozumień ograniczających konkurencję polegających na ustalaniu cen. _ Niedozwolone jest nie tylko uzgadnianie cen między konkurentami, ale również ustalanie minimalnych lub sztywnych cen odsprzedaży produktów _ - wskazała. Dodała, że efektem takich porozumień jest wyższa cena produktów i usług oferowanych przez firmy uczestniczące w takim porozumieniu.

Ponadto UOKiK wszczął w grudniu postępowanie antymonopolowe przeciwko Przedsiębiorstwu Produkcyjno-Handlowemu Fordex - wyłącznemu importerowi do Polski akcesoriów i sprzętu narciarskiego marki Nordica. _ Urząd bada, czy spółka ustalała z dystrybutorami detalicznymi sztywne lub minimalne ceny odsprzedaży swoich produktów. Zarzut udziału w zmowie przedstawiono także spółce Intersport Polska _ - poinformowała rzeczniczka.

Przypomniała również, że uczestnicy zmów, którzy chcą uniknąć sankcji finansowej, mogą skorzystać z programu łagodzenia kar. Firma, która dostarczy istotne informacje o istnieniu porozumienia, nie była jego inicjatorem oraz nie nakłaniała innych do niedozwolonych działań, może uzyskać nawet całkowite odstąpienie od wymierzenia kary pieniężnej.

Czytaj więcej w Money.pl
339 mln zł kary dla największych firm w branży Siedem największych cementowni w Polsce uczestniczyło w kartelu, który przez co najmniej 11 lat ustalał ceny i dzielił krajowy rynek cementu - uznał w piątek Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zobacz, gdzie można pojeździć na nartach Skorzystaj z naszego specjalnego serwisu narciarskiego i bądź dobrze przygotowany do sezonu.
Gigantyczne kary dla browarów za zmowy Niemiecki Urząd Antymonopolowy nałożył na pięciu producentów piwa kary finansowe w łącznej wysokości 106,5 mln euro.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)