Z ogólnopolskich badań wynika, że sześciolatek poradzi sobie w pierwszej klasie szkoły podstawowej - przekonywał wiceminister edukacji Przemysław Krzyżanowski podczas regionalnej gali konkursu _ Mam 6 lat _.
Celem konkursu jest popularyzacja inicjatyw, które pomagają sześcioletnim dzieciom w adaptacji do warunków szkolnych.
_ - Badania Instytutu Badań Edukacyjnych wskazują, że dziecko sześcioletnie bez problemu poradzi sobie razem z dzieckiem siedmioletnim w pierwszej klasie szkoły podstawowej _ - powiedział Krzyżanowski. Według niego, dzieci sześcioletnie, które w przedszkolu były uczone zgodnie z nową podstawą programową, są przygotowane do nauki w szkole podstawowej.
Krzyżanowski ocenił, że obawy związane z posłaniem do szkół sześciolatków wynikają _ z często jednostkowych negatywnych przykładów na terenie kraju _, o których donoszą media. Przypomniał, że jest jeszcze półtora roku do wprowadzenia obowiązku szkolnego dla sześciolatków. _ - Organy prowadzące szkoły przygotowują się _ - zapewnił. Przypomniał też, że w latach 2009-2011 na wcześniejsze rozpoczęcie nauki zdecydowali się rodzice 184 tys. sześciolatków.
Jak mówił, Ministerstwo Edukacji Narodowej szacuje, że 1 września 2013 r. do pierwszych klas szkół podstawowych pójdzie około 30 proc. dzieci sześcioletnich. Za rok, czyli 1 września 2014 r. pójdzie cały rocznik sześciolatków i około 70 proc. rocznika starszego.
W roku szkolnym 2012/2013 w województwie zachodniopomorskim edukację szkolną rozpoczęło 18,6 proc. sześciolatków; w całym kraju w roku szkolnym 2012/13 do pierwszych klas poszło 17,62 proc. sześciolatków.
Obowiązek szkolny dla dzieci sześcioletnich został wprowadzony do polskiego systemu edukacji ustawą w 2009 r. Początkowo wszystkie sześciolatki miały pójść do pierwszej klasy od 1 września 2012 r., natomiast w latach 2009-2011 o podjęciu nauki mogli decydować rodzice. Rząd chcąc jednak dać samorządom dodatkowy czas na przygotowanie szkół, przesunął ten termin o dwa lata, do 1 września 2014 r. To oznacza, że obowiązek szkolny będzie dotyczył dzieci urodzonych w 2008 r. i później.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Jak wychować szczęśliwe dziecko? Najnowsze badania pokazują, jak ogromna jest siła komunikatów wspierających i afirmatywnych w relacji rodzic - dziecko. | |
Tu niektóre dzieci nie mają żadnych praw Szkoły publiczne, które mają być głównym miejscem edukacji włączającej, nie są odpowiednio przygotowane do pracy z uczniami niepełnosprawnymi. |