Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Świnoujście: radni chcą wstrzymania konsolidacji stoczni

0
Podziel się:

Radni Świnoujścia w przyjętym w czwartek jednogłośnie apelu do najwyższych
władz kraju zwrócili się m.in. o wstrzymanie procesu konsolidacji tamtejszej stoczni ze szczecińską
stocznią remontową. Apel zostanie wystosowany do adresatów w piątek.

Świnoujście: radni chcą wstrzymania konsolidacji stoczni
(PAP/Marcin Bielecki)

Radni Świnoujścia w przyjętym jednogłośnie apelu do najwyższych władz kraju zwrócili się m.in. o wstrzymanie procesu konsolidacji tamtejszej stoczni ze szczecińską stocznią remontową. Apel zostanie wystosowany do adresatów w piątek.

W apelu m.in. do prezydenta Bronisława Komorowskiego i premiera Donalda Tuska radni zwracają się również o _ podjęcia działań mających na celu wyjaśnienie aktualnej sytuacji pracowników Morskiej Stoczni Remontowej z siedzibą w Świnoujściu w świetle procesu konsolidacji z Szczecińską Stocznią Remontową Gryfia _.

Rady nadzorcze _ Gryfii _ (SSR) oraz Morskiej Stoczni Remontowej (MSR) zaakceptowały plan połączenia obu firm - poinformowano w środę. Całość majątku stoczni ze Świnoujścia ma zostać przeniesiona do _ Gryfii _ w zamian za akcje szczecińskiej stoczni dla dotychczasowych akcjonariuszy MSR. Stocznie będą kontynuować działalność pod nazwą Morska Stocznia Remontowa _ Gryfia _. Siedzibą spółki będzie Szczecin. Cały proces konsolidacji miałby się zakończyć we wrześniu tego roku.

Jak wyjaśnili w dokumencie radni, ich niepokój wynika z braku konkretnych działań zmierzających do zabezpieczenia interesów pracowników stoczni w Świnoujściu oraz pracowników licznych firm kooperujących z tym zakładem. _ Uważamy, że dalsze utrzymanie fundamentalnej roli ww. przedsiębiorstw w życiu społecznym i gospodarczym naszego miasta, a w szczególności roli gwaranta elementarnych warunków bytowych znacznej części mieszkańców Świnoujścia stanowi priorytet działań lokalnej władzy samorządowej _ - zaznaczyli.

Zwracając się z prośbą o wstrzymanie procesu konsolidacji radni jednocześnie wnioskują o zweryfikowanie analiz ekonomicznych ją poprzedzających, uzupełniając je o wariant dotyczący komunalizacji firmy. W przypadku gdyby wynik pogłębionej analizy, nie potwierdził korzyści ekonomicznych i społecznych, chcą by siedziba skonsolidowanej spółki mieściła się w Świnoujściu.

Jak wyjaśniał przewodniczący rady miasta Paweł Sujka o pomoc zwrócili się do radnych sami stoczniowcy. _ W stoczni jest zatrudnionych ponad 300 osób, współpracują z nią kooperanci; jeśli taki podmiot miałby zniknąć tylko dlatego, by ratować źle zarządzaną wcześniej Gryfię to wielka szkoda _ - powiedział. Nie chcemy, by mieszkańcy za jakiś czas ustawili się po zasiłek - dodał.

Jak zapewniał wcześniej prezes obu stoczni Lesław Hnat, połączenie obu firm nie oznacza zwolnień grupowych. Nie wykluczał jednak, że zatrudnienie w stoczniach może się zmniejszyć o kilka procent, m.in. w wyniku przystąpienia pracowników do programu dobrowolnych odejść.

_ - Konsolidacja to m.in. obniżenie kosztów funkcjonowania stoczni, wzrost przychodów. Ponieważ możliwe będzie efektywniejsze wykorzystanie mocy przerobowych, nie będzie konkurencyjnych ofert, zostanie sprzedany zbędny majątek. Zakładamy, że w 2014 roku rentowność stoczni osiągnie ok. 4 proc. _ - przekonywał Hnat.

Największym akcjonariuszem MSR _ Gryfia _ SA ma być MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, który obejmie 80,29 proc. akcji. MARS FIZ zarządzany jest przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, którego właścicielem jest Agencja Rozwoju Przemysłu SA. Do pracowników należeć będzie 12,24 proc. akcji, a w posiadaniu Skarbu Państwa pozostanie 7,46 proc. akcji spółki.

_ Gryfia _ jest jedną z największych stoczni remontowych w Polsce. Zatrudnia ok. 590 osób. W świnoujskiej stoczni pracuje natomiast 360 osób. Stocznie remontują statki i zajmują się produkcją off-shore, związaną z wielkogabarytowymi konstrukcjami dla sektora energetyki morskiej.

Czytaj więcej w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/197/m131269.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/upadek;stoczni;szczecinskiej;miller;doprowadzil;do;niego;pis,178,0,1309106.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne) Miller wie, kto doprowadził do upadku stoczni Kłamstwem szczecińskim były premier Leszek Miller nazywa słowa Jarosława Kaczyńskiego, że to Miller jest winnym zamknięcia stoczni szczecińskiej.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/64/m74304.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/gazoport;w;swinoujsciu;okolo;900;osob;z;polski;i;zagranicy;buduje;konstrukcje,238,0,1293038.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne) Gazoport w Świnoujściu. Około 900 osób z Polski i zagranicy buduje konstrukcję Kierownik działu realizacji terminalu Krzysztof Połatyński powiedział, że na placu budowy działa 40 polskich firm i cztery zagraniczne.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/76/m110412.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/porty;w;szczecinie;i;w;swinoujsciu;nie;czuja;kryzysu;inwestuja,3,0,1265667.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne) Polskie porty nie czują kryzysu. Inwestują Zysk netto w 2012 osiągnął poziom 32 mln zł, czyli prawie o 14 mln zł więcej niż w roku 2011.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)