Na skróty

Money.plPrawoAktualnościWiadomości

Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać!

2007-04-02 12:53

Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać!

Robiąc zakupy czy podpisując umowę z firmą telekomunikacyjną warto nie dać się oskubać. Pomóc nam w tym może znajomość praw, a także rzecznik praw konsumenta do którego możemy zwrócić się po fachową pomoc.

Sytuacji kiedy możemy poprosić o pomoc jest bardzo wiele. Przykładowe to problemy ze zwrotem towaru, niewykonaniem usługi lub dochodzeniem gwarancji albo zastosowaniem rękojmi. W największych miastach Polski, przy trasach wjazdowych, centrach handlowych oraz wokół uczelni i szkół można zobaczyć 1400 billboardów z hasłem "Nie daj się oskubać!" Kampania UOKiK-u ma za zadanie spopularyzować wiedzę, że w sporze z nieuczciwym przedsiębiorcą nie są sami.

O pomoc możemy zwrócić się właśnie do rzecznika praw konsumenta. Zgodnie z obowiązującym prawem, w sprawach dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów właściwy jest UOKiK, w przypadku indywidualnych skarg - rzecznicy konsumentów, których jest w Polsce ponad 360.

Rzecznicy praw konsumenta w imieniu poszkodowanego podejmą interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielą porady, pomogą w skierowaniu sprawy na drogę sądową.

Jak wynika z badań społecznych wiedza nadal jednak jest niewielka - jedynie 9 proc. ankietowanych wie o działalności rzeczników konsumentów.

Tymczasem dzięki ich pomocy jest szansa na skuteczniejsze egzekwowanie swoich praw, a jednocześnie ograniczenie samowoli i bezkarności nieuczciwych przedsiębiorców.

Z analiz prowadzonych przez UOKiK wynika, że rocznie rzecznicy średnio 30 tys. razy występują do przedsiębiorców oraz udzielają blisko 175 tys. porad i informacji. Jednocześnie kierują setki powództw na rzecz słabszych uczestników rynku. Niemal połowa spraw, które swój finał znalazły w sądzie dotyczy reklamacji i gwarancji towarów. Znaczną część stanowią powództwa związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.

Adres najbliższego rzecznika konsumentów można znaleźć na www.uokik.gov.pl lub dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii 0800 800 008 (w godzinach od 9.00 do 17.00).

tagi


Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl


2014-07-21 15:47:25 185.21.36.* | barbara m
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
To mój mejl darijam89@wp.pl. Proszę o pomoc
-2 spadek
2014-07-21 15:43:57 185.21.36.* | barbara m
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam. Kto pomoże w sprawie abonamentu RTV. Bo poczta zabrała mi pieniądze z rozliczenia podatkowego. A jestem matka samo wychowującą dziecko. Proszę pomurzcie.
2013-12-30 17:01:23 178.252.9.* | aleksandra170
zakupy przez internet a koszty przesyłki [0]
Mam pytanie na stronie sklepu 5,10,15 widnieje informacja ,,Dostawa kurierem za 0 zł przy zakupach od 100 zł.''jak rozumieć tę informację , bo ja próbowałam zamówić produkty za kwotę powyżej 200 zł mimo wszystko w końcowym etapie zamówienia aby nie ponosić kosztów przesyłki musiałam wybrać bank i dokonać przelewu,każda inna forma zamówienia obarczona była kosztami przesyłki niezależnie od kwoty zamówienia.Uważam że to denerwujące bo straciłam mnóstwo czasu na wybór produktów z nastawieniem na zerowe koszty dostarczenia , ja akurat nie mam możliwości dokonania przelewów przez internet,ale wkurza mnie że sklep zamieszcza taką informację na czerwono wielkimi literami i ogłupia klienta.Czy to nie jest bezprawne?
2013-12-21 11:25:59 78.8.144.* | agata122
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [2]
Witam, mam poważny problem. Jakiś miesiąc temu szukałam odpowiedzi do sprawdzianu z pewnego przedmiotu w internecie i wyskoczyło mi, że mogę je pobrać na stronie plikostrada.pl . Weszłam na nią i od razu pojawiło się powiadomienie, że założenie konta i korzystanie z niego jest bezpłatne, więc je sobie założyłam. Okazało się, że odpowiedzi do sprawdzianu jednak na tej stronie nie było, a nie wiedziałam jak usunąć konto, więc po prostu zostawiłam je tak jak było i ani razu od tamtego czasu z niego nie korzystałam. A już w tą środę przyszło mi powiadomienie na maila z wezwaniem do zapłaty za abonament miesięczny za konto na tej stronie. W momencie kiedy napisałam do administratorów wiadomość z zapytaniem dlaczego mam płacić za coś, co miało być bezpłatne w odpowiedzi napisali mi, że "podpisałam" jakąś umowę i zobowiązałam się do takich płat, a o żadnej umowie nie miałam pojęcia. Poprosiłam wówczas o usunięcie moje konta na tej stronie, gdyż nie korzystałam z niego ani razu i nie zobowiązywałam się do jakichkolwiek opłat za nie. Z kolei znowu dostałam odpowiedź, iż miałam 14 dni na odstąpienie od umowy, o czym tez mnie nie poinformowano. Więc jestem teraz w kompletnej kropce, nie wiem co mam zrobić, zwłaszcza, że jestem osobą niepełnoletnią. Administratozy już mnie zastraszali karą 200zł,komornikiem i sprawą w sądzie i po prostu chciałabym się dowiedziec co mogę zrobić w tej sytuacji. Bardzo proszę o jak najszybszą odpowiedź. Pozdrawiam
2014-03-31 12:46:39 83.4.204.* | gośćII
Tak działał "Pobieraczek" jja też miałam podobną sytuacje na końcu straszyli mnie sądem czy innymi problemami ale za radą jednej osoby nie odpisywałam na żaden mail. Teraz podobno coś u nich się zmieniło bo dostali bardzo wysoka kare. ale proszę poczytać na ten temat.
2013-12-21 11:27:35 H Szatkowski  [ Tysiącznik na forum ]
Nie to forum. Przecież to zwykła informacja krajowa sprzed 6 lat.

Tu warto:

http://www.money.pl/forum/katalog,5,0,0,40,0,prawo.html
2013-12-11 19:13:39 91.241.34.* | rys202
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
DZIEŃ DOBRY , Dostałem od Vektry fakt€re mimo ze złożyłem reklamacje na niepełną usługę .Faktura zawiera tylko sumę .Czy taka faktura jest ważna Odpowiedzi na reklamacje dalej nie otrzymałem
2013-11-25 13:15:08 silver19
Re:Sieć przysyła mi rachunek za okres w którym nie była podpisana umowa. [0]
Witam.
W dniu 11 listopada 2013 roku zadzwonił do mnie doradca z sieci telefonicznej, przedstawił mi dość ciekawą ofertę i dałem się skusić na podpisanie umowy i przejście z karty na abonament od dnia 18.11.2013.Ku mojemu zdziwieniu dostałem już rachunek 21.11. za okres 18.10.2013 do 18.11.2013. Coś mi tu czuć na jakiś przekręt bo nikt podczas rozmowy nie informował mnie o tym, że będę płacił za coś z czego nie korzystałem.Nie wiem co mam robić czy zapłacić rachunek czy się gdzieś odwoływać.A jeśli tak to gdzie?
2013-11-14 16:34:32 83.10.168.* | Zkrzysiek600
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Dzień dobry,
chciałem kupić telefon przez Internet i wysłałem osobie od której chciałem kupić telefon pieniądze przekazem pocztowym a on nie wysłał mi telefonu po kilku miesiącach nawet i napisał że zniszczył ten telefon który miał mi wysłać. Teraz napisał, że żeby dostać od niego jakiś telefon muszę dopłacił kolejne 200zł do tych 230zł które już mu wcześniej wysłałem. Mam dowód wysłania mu pieniędzy.
2013-11-11 21:01:20 77.89.65.* | ja paweł
serwis zgubił moją gwarancje [0]
Witam oddałem na gwarancje zepsuty sprzęt, usterka została naprawiona lecz gwarancja miała być wysłana pocztą, po 2 tygodniach gwarancja nie została mi dostarczona a serwis mnie zbywa co mogę w takiej sytuacji zrobić ??? do gwarancji był przypięty dowód zakupu
2013-11-07 20:10:30 178.43.247.* | dyynda
Zwrot [0]
Kierownik Bershki zacza obwachiwac plasz, który chciałam zwrócic po 5dniach od zakupu i mimo, że miał oryginalne metki kobieta uznala ze czuje na nim perfumy i nie przyjela zwrotu.. co zrobic dalej??
2013-03-27 17:19:23 194.110.77.* | pati352
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
ja tez dałam się naciągąć na zakup tych maszynek.mąż jest na mnie wściekły nie wiem co robić. po otrzymaniu przesyłki zaraz zadzwoniłam do BOK tej firmy o anulowanie ,prośbę moją przyjęli zaznaczam że to była rezygnacja w terminie jaki dają czyli mój upływał dnia 25.03 ja to zgłosiłam 22.03. po czym wysłałam meila że rezygnuję posłużyłam się odp paragrafem i zaraz otrzymałam odp że "moja rezygnacja została odnotowana a dane usunięte z ich bazy danych" paczkę która przyszła do mnie odesłałam dn 22.03 razem z pisemną rezygnacją powołując się na Kodeks Cywilny razem z tą faktura do zapłaty. moje pytanie jest takie.za paczkę nie zapłaciłam i czy jesli przyjdzie wezwanie do zapłaty to mam płacić? i czy jeśli tak zrobię to czy nie bedzie oznaczało tego że akceptuję ta umowe i za kazdym razem im bede musiała zwracac pieniądze? przepraszam za chaotyczne pismo ale jestem na skraju załamania i wyczerpania,nie mam z kim porozmawiac ani sie doradzić proszę o pomoc
2013-03-11 18:21:15 83.15.138.* | atttt
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
witam
sprzedalam kurtke skorzana ,a odbiorca twierdzi ,ze jest ekologiczna , mimo iz nie jest i wierdzi ze jest z poliestru , jestem osoba prywatna , co robic? straszy mnie sadem , policja i tym ze rzecznik praw konsumenta , ktory w ciagu kilku kilku h sie umowil i ponoć ma już wyniki ekspertyzy ,czy to mozliwe?
2013-03-11 18:08:19 83.15.138.* | ****
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
witam ,sprzedałam kurtkę przez internet wg mnie była z naturalnej skóry ,a wg niego jest to ekologiczna , grozi mi sądem ,policją , ponoć był u rzecznika praw konsumenta i już po kilku godzinach wszystko wiedzial i ze kurtka jest ekologiczna i miał wszystkie dokumkenty , czy jest to w ogole realne?
Co w takiej sytuacji zrobić skoro to jest skórzana kurtka?
2013-01-21 14:16:20 Iwona1989
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [1]
witam serdecznie
jestem kolejną ofiarą pobieraczka.pl
przysyłają mi pozasądowe wezwanie do zapłaty
straszą komornikiem wpisem do rejestru dłużników postępowaniem sądowym
czytałam na różnych forach prawnych zeby nie płacić im wogóle bo to oszuści
nie wiem co mam robić proszę o pomoc
pozdrawiam
2014-03-31 12:50:47 83.4.204.* | gośćII
Wogóle nie odpowiadać bo wtedy można się wkopać. Do mnie tez wysyłali wszystko - tylko jak był list to nie było nawet pieczątki pobieraczka tylko zwykłe kolorowe ksero.
2013-01-21 14:15:34 Iwona1989
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
witam serdecznie
jestem kolejną ofiarą pobieraczka.pl
przysyłają mi pozasądowe wezwanie do zapłaty
straszą komornikiem wpisem do rejestru dłużników postępowaniem sądowym
czytałam na różnych forach prawnych zeby nie płacić im wogóle bo to oszuści
nie wiem co mam robić proszę o pomoc
pozdrawiam
2012-12-06 12:24:21 31.63.0.* | mak 9
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
zamowilam i zaplacilam na podane konto pieniadze za wielorazowy worek do odkurzacza ktorego nie otrzymalam i nie otrzymam i nic nie moge zrobic ,poniewaz jak pan twierdzi zaplacilam za zwykla przesylke a ta nie jest ewidencjowana.Bez sensu byloby wysylanie tego kurierem skoro listonosz jest codziennie-tak myslalam i zostalam oszukana,ciekawe czy tylko ja?
2012-11-15 15:29:19 159.205.148.* | Paulina665
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [1]
Mam problem z zakupionym obuwiem gdyż po kilku dniach noszenia oddane zostały do reklamacji po naprawie obuwia znów po kilku dniach podeszwa się odkleiła buty zostały ponownie oddane do reklamacji jednak po drugiej naprawie buty były nieestetycznie sklejone i nie nadają się do użytkowania ale sklep nie chce wymienić butów na inny model ani zwrócić pieniędzy proszę o poradę co dalej robić
2012-11-16 08:34:38 baron84  [ Bywalec forum ]
ja kiedyś chciałem skorzystać z pomocy rzecznika prawa konsumenta, ale tyle to trwało i i tyle zamieszania wokół, że nie wiem czy bym się drugi raz zdecydował na podobny krok
2012-11-01 11:29:00 95.48.216.* | Artur0302
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
witam w dniu 13.08.2012 zakupiłem turbosprężarkę do Passata po regeneracji z gwarancją 12 miesięcy gdzie pierwszy zakup wyniósł 840 zł i do tego montaż 110 zł do dnia dzisiejszego nadal niema sprawnej turbosprężarki gdzie cały czas ponoszę koszty demontażu i mantazu turbo sprężarek a dokładnie już 4 raz . gdyż dzwoniłem do niego bardzo często nie odbierał tel co bylem zmuszony do kupna lub proszenie od kogoś tel to wtenczas jakoś udawało mi się do niego dodzwonić . gdy ostatnio dodzwoniłem się do niego i wydawało mi się że doszliśmy do porozumienia kazał mi odesłać turbinę za pobraniem, co też zrobiłem, pan czekał do ostatniego dnia gdzie zgłosił się na pocztę i odesłał mi ja spowrotem gdzie znowu poniosłem koszty wysyłki 70 zł. Nadal mam samochód nie sprawny, który stoi na podwórko . Już mam dosyć tego klienta ostatnio czytałem o nim i okazuje się ze już nie jedną osobę oszukał. Co w tej sytuacji mogę jeszcze zrobić?
-1 spadek
2012-09-11 14:41:45 89.231.69.* | malenka19
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Kupiłam telefon stacjonarny w czwartek nie cały tydzień temu gdy przujechał pan od telekomunikacj to okazało się że telefon nie działa :( nie chcą przyjąć go spowrotem izwrócić mi pieniędzy :( a drugiego takiego na wymiane nie maja
2012-09-05 16:56:16 83.10.3.* | weronika wellmann
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Wzięłam telewizję Polsat zaledwie kilka dni temu i już po kilku dniach zaczęły dziać się problemy z zasięgiem i pilotem. Chciałam zwrócić i zakończyć z nimi umowę , ale powiedziano mi,że nie mogę.Słyszałam także,że mogę zwrócić wciągu 10 dni dzisiaj mija 9 i nie wiem czy faktycznie mogę zwrócić dekoder i zerwać umowę. Proszę o pomoc.
2012-08-13 16:17:36 46.113.244.* | iwona
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
przedluzylam umowe w play i co 2tygodnie oddaje telefon na gwarancje oni mi wciaz oddaja telefon niby naprawiony a dzieje sie z nim to samo,prosilam o inny model telefonu ale twierdza ze nie moga dac bez zgody serwisu i ze ja podpisalam umowe ze sony eriksonem ale tylko mam umowe z salonem play co mam z tym dalej robic nie mam juz sily ,bylby to juz 6 raz oddania na gwarancje a mam go od 23 marca tego roku
2012-08-11 22:48:49 zofijka2009
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
witam, w dniu 04.08.2012 r kupiłam kartę zdrapkę o wartości 10 zł oczywiście w sieci play. za każdym razem próbując doładować konto wyskakuje komunikat nieprawidłowy kod doładowania,spróbuj jeszcze raz. dzwoniłam do obsługi klienta kilka razy informując ich o całym zajściu i oczywiście każdy pracownik mówiąc żeby złożyć reklamację w sklepie lud poczekać 2 dni ponieważ oni muszą coś sprawdzić.w salonie play w wałczu również nie udzielono mi pomocy mówiąc że muszę zarejestrować kartę sim i przyjść z paragonem zakupu karty którego nie otrzymałam. proszę o pomoc
2012-08-07 22:17:38 178.56.239.* | zofijka2009
problem z doładowaniem konta w sieci play [0]
witam, w dniu 04.08.2012 r kupiłam kartę zdrapkę o wartości 10 zł oczywiście w sieci play. za każdym razem próbując doładować konto wyskakuje komunikat nieprawidłowy kod doładowania,spróbuj jeszcze raz. dzwoniłam do obsługi klienta kilka razy informując ich o całym zajściu i oczywiście każdy pracownik mówiąc żeby złożyć reklamację w sklepie lud poczekać 2 dni ponieważ oni muszą coś sprawdzić.w salonie play w wałczu również nie udzielono mi pomocy mówiąc że muszę zarejestrować kartę sim i przyjść z paragonem zakupu karty którego nie otrzymałam. proszę o pomoc
2012-08-05 22:56:48 77.254.19.* | KOSIABADA
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam.10.05.2012 zrobiłam zakupy w sklepie internetowym 17dni.pl
Za ponad 3 tys zł , Termin realizacji był 17 dni roboczych . Po upływie wyznaczonego czasu zaczęli zbywać mnie problemami z logistyką , później już nie było z nimi kontaktu , zrezygnowałam z zamówienia i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Do dzisiaj nie dostałam pieniędzy . Nie wiem co mama robić ale na pewno zgłoszę to na policję.
2012-07-13 09:59:13 frytka 81
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam ,kupiłam Pawilon ogrodwy w "wysyłkowo24" okazało się że jest nie kompletny.brakowało linek,instrukcji obsługi,zdjęć,haczyków.poinformowałam sprzedawcę kazał mi przesłać zdjęcia,opis i złożyć pisemną reklamacje.Co zrobiłam .Namiot zamówiłam dla rodziców ,urlop mój się skączył i mijał też dziewiąty dzień od dostarczenia przesyłki .Poinformowałam firmę "W" że odsyłam felerny towar.po 2 dniach dostałam odpowiedz "proszę o jeszcze trochę cierpliwości" dziś mija już ponad miesiąc i cały czas żadają coś mowego.Po tym jak odesłałam listem poleconym wypełniony formularz zwrotu towaru ządają przysłania na ich adres paragonu.Jest to teraz jedyny dowód mojego zakupu.Żądam zwrotu pieniedzy ale bez skutku.Co można zrobić?! dużo kupuję przez internet ale ta firma powaliła mnie na łopatki! proszę o pomoc !!!
2012-07-03 08:44:36 88.156.147.* | nesi
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
witam . jakie jest prawo co do zwrotu zaliczki na wakacjie potwierdzenie na mam tylko blankiet wplaty na konto , gdy potczas gdy musimy zrezygnowac pobytu miesiac wczesniej pozdrawiam
2012-06-22 16:28:53 91.189.142.* | basia181
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
WITAM.JESTEM OSOBĄ PRYWATNĄ I MAM TAKĄ SPRAWE.SPRZEDAŁAM PO PRZEZ PORTAL ALLEGRO IPODA.PAN ZADAWAŁ MI PYTANIA E-MAILEM I DZWONIŁ DO MNIE.NA KAŻDE PYTANIE OTRZYMAŁ ODPOWIEDZ.PO OTRZYMANIU PRZESYŁKI STWIERDZIŁ ŻE IPOD NIE DZIAŁE DOBRZE ŻE JAKIEŚ FUNKCJI NIE ZAPISUJE Z KTÓRYCH JA OSOBIŚCIE NIGDY NIE KORZYSTAŁAM WIĘC MOGŁAM TEGO NIE WIEDZIEĆ.PYTAŁ O BATERIE WIĘC TEŻ GO POINFORMOWAŁAM ŻE NIE WIEM JAK DŁÓGO TRZYMA.PAN CHCE MI GO ZWRÓCIC NA PODSTAWIE NIEZGODNOŚCI Z OPISEM.BYŁO TO NA KUP TERAZ.MOJE PYTANIE JEST TAKIE CZY MAM OBOWIĄZEK PRZYJĄĆ PRZESYŁKE I CZY MUSZE MU ZWRACAĆ ZA PRZESYŁKĘ.
DZIĘKUJE I POZDRAWIAM
-1 spadek
2012-05-09 21:14:19 83.22.106.* | Martynaaa
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam!
Mam pytanie, w grudniu 2011r. zmarł mój ojciec, kilka miesięcy wcześniej zaciągnął kredyt w banku, kredyt był ubezpieczony w związku z tym po śmierci złożyłyśmy z mamą prośbę o umożenie spłaty kredytu. Po 4 miesiącach nadal nie przyszła żadna decyzja a pani w banku twierdzi iż nie może wystawić zaświadczenia że kredyt jest umożony pomimo tego że jak twierdzi ubezpieczyciel już spłacił kredyt. Czy powinnam dostać jakieś potwierdzenie że kredyt został spłacony przez ubezpieczyciela??
2012-05-08 14:00:20 88.156.190.* | Kasia331
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [1]
Witam!!
Kupiłam dziecku telefon z sieci T-Mobile mix za 25 na doładowania. Przez 7 miesięcy wszystko bylo ok. W maju tak jak zawsze kupiłam karte za 25zł i doładowałam mu telefon ,okazalo się ,że stan jego konta jest ujemny na kwotę za 175zł. Dzwoniłam na biuro obsługi i tam powiedziano mi ,że syn buszował po internecie i dlatego taki rachunek.Ale czegos tu nie rozumiem przeciez ten telefon nie jest na abonament ,zeby mu cos naliczalo.To jest telefon na doladowanie. Wiec dlaczego nie zablokowali odrazu połącznia z internetem? Co mam dalej robic ? Proszę o pomoc.
2012-07-25 07:18:36 79.184.113.* | stryju
bo tam siedza naciagacze i umia obejsc prawo
2012-05-04 15:09:50 2.215.106.* | Jazek
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam wszystkich.
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie pewnej kwestii.

Dwa miesiąc temu oddałem 4 letniego laptopa do naprawy w pobliskim sklepie komputerowym gdyż w okolicy spacji naciskało się obudowę to laptop działał gdy się puściło laptop się zawieszał. Laptopa mi naprawiono naklejono dwie plomby żeby nie było można rozkręcić, zapłaciłem 270 zł i dostałem 6 miesięczną gwarancję zapewniając mnie że podziała kolejne kilka lat, po 4 dniach usterka powróciła oddałem z powrotem laptopa w ramach reklamacji trzymano go dwa tygodnie po czym dzwoni do mnie serwisant (przynajmniej tak się przedstawił) i poinformował mnie że laptopa się nie da naprawić możliwe że przy lutowaniu coś się uszkodziło i ta część którą wcześniej naprawił niepotrzebnie była wymieniana. Więc mam się zgłosić do sklepu po zwrot pieniędzy i odebranie laptopa i wycofuje swoją gwarancje więc poprosiłem o to żeby laptop był w takim samym stanie jak go przyniosłem za pierwszym razem jeżeli chce mi oddać pieniądze i cofnąć gwarancie wtedy serwisant się zdenerwował i mówi że to jest niemożliwe bo moją część wyrzucił a jeżeli ma zostawić swoją to mi nie odda pieniędzy. Więc zapytałem jaką mam pewność że w ogóle laptop zadziała a nie został całkiem spalony gdyż nie może go naprawić bo na początku rozmowy coś wspominał o wymianie płyty głównej ale to jest nie opłacalne.

Czy mogę coś z tym zrobić?
2012-04-26 11:38:17 83.18.69.* | Alicja154
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam.
Mam taki problem, że zakupiłam antenę pokojową przez internet, odesłałam ją z wypełnionym oświadczeniem w ciągu 10 dni. minął już ponad miesiąc. Nie mogę odzyskać pieniędzy nie wiem co mam dalej robić???
2012-04-18 09:38:13 31.175.242.* | klient1
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam,
mam taki problem kupiłam doładowanie do telefonu na poczcie polskiej i chciałam fakturę VAT ale pani mi powiedziała że oni na tą usługę nie wystawiają faktur czy to jest zgodne z prawem przecież kupiłam i chyba mam prawo do faktury JAK TO JEST proszę o odpowieci
2012-04-15 14:34:10 77.255.158.* | agnieszka P.
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam mam pytanie, zarejestrowałam sie na stronie pobieraczek.pl. potem nawet nie udąło mi sie zalogować na tej stronie wiec juz nie próbowałam , potem po 7 daniach przyszło mi ze mam zapłacić im prawie 100zł za to ze nie przedłużyłam umowy ani nie odmówiłam z tego przedłuzenia wiec automatycznie mi przedluzyli sami i kazali za to zapłacić ja tego nie zapłaciłam ponieważ ja tylko sie zarejestrowałam nawet nie udąło mi sie zalogowac ani nic z tego programu sciagnac teraz przyszła mi e-mail pismo ze jesli nie zapłace wniosą sprawe do sądu ? co mam robić czy to oszuści?

proszę o pomoc
2012-04-04 14:27:07 maciek125
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam mam problem i potrzebuje porady.
Kupiłem dwa produkty w pewniej firmie w kraju towar miał być dostarczony
kurierem i płatność za pobraniem .
Kiedy paczka dotarł obejrzałem ją nie była uszkodzona wiec podpisałem odbiór, po rozpakowaniu okazało się ze brakuje jednego z dwóch produktów po kontakcie z sprzedającym powiedział mi ze nie dośle mi towaru ani nie zwróci mi pieniędzy za brakujący towar .
Karze mi się zwracać do kuriera ale kurier twierdzi zresztą tak jak ja że paczka była poprawnie zapakowana nie naruszona. Co mogę w takiej sytuacji zrobić. Oczywiście sprzedający ma podpisaną umowę z kurierem i to on wysłał przedmiot.
2012-03-27 14:42:27 95.160.156.* | NaiwnaJustyna
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam
Mam mały problem który chciałabym skonsultować ze specjalistą a mianowicie:
W grudniu odebrałam telefon w którym jakaś Pani namawiała mnie na zamówienie biżuterii za 14,90. Mimo że nie byłam chętna zaproponowała mi wysłanie listu w którym będzie podana strona internetowa aby zobaczyć biżuterię. Otrzymałam taki list i niestety weszlam na tą stronę z ciekawości aby zobaczyć biżuterię. Zaraz po odwiedzeniu strony internetowej napisałam maila z rezygnacją z członkowstwa i wyraznie napisałam że żadnych biżuteri od nich nie chcę otrzymywać. Parę dni temu dostałam monit na kwotę 37zł jako, że według nich wysłali biżuterię za którą powinnam zapłacić. Ja jednak nic nie otrzymałam a niestety z informacji jakie otrzymałam dzisiaj wynika że przesyłka napewno była wysłana. Trochę się martwię ponieważ w moim bloku są po trzy mieszkania nr 16,15,14 i listonosz tego nie ogarnia. Co w wypadku jeśli taką przesyłkę otrzymał sąsiad i mi jej nie zwrócił (niestety bardzo często otrzymuję nie swoje listy). Jakie mam prawa? Wiem, że na własne życzenie mam takie problemy:( ale jak z tego wybrnąć? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź
2012-03-03 18:19:40 89.77.69.* | Pawleek
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Dzień dobry
Chciałbym uzyskać odpowiedz na moje następujące pytanie: Czy po wysłaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa zakupiony towar mam zwrócić w terminie 14 dni osobiście do siedziby firmy czy mogę odesłać go kurierem czy też to przedstawiciel tej firmy powinien przyjechać po ten towar.
2012-02-27 11:53:02 89.69.146.* | Siergiej D
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam.
Za pośrednictwem Moneybookers dokonałem zapłaty za korzystanie z konta Skype. W bramce poinformowano mnie o błędzie transakcji nie mniej pieniądze zeszły z mego konta.
Po upływie prawie 2 tygodni moje konto Skype nie zostało zasilone.
Nie ma także możliwości kontaktu z firmą Skype.

Proszę o radę, jak zareklamować dany problem.

Z góry dziękuję.
Siergiej D
2012-02-21 13:12:11 212.106.31.* | Agazmc88
Niezadowolenie z naprawy obuwia [0]
Zakupiłam buty za 350zł, kolor:Camel, po kilkakrotnym użytkowaniu, buty odbarwiły się, oraz skóra zaczęła pękać, przy podeszwie. Przez wieloktorne reklamowanie obuwia, dostawalam odmowe, wymiany, czy zworu gotówki, od producenta. Twierdząc iż obuwie było zle konserwowane, i jest to wina mechaniczna. Niestey nie zgodizłam sie z ta opinia oddajac sprawe do rzecznika. Po interewencji rzecznika oddalam buty ponownie do reklamacji, jednakze zostaly naparwione w sposob nie dokladny i nie zadowalajacy mnie. Spod obuwia zostal owszem wymieniony na nowy, wraz z dolną czescia skóry, natomiast górna część skóry(cholewka) została ta sama czyli nie zostala wymieniona, (odbarwiona i zużyta) przy czym różnica skóry jest widoczna gołym okiem. Nierozumiem dlaczego zrobili taka niedokladną naprawe, zamaisdt wymienic buty na nowe. Co w zwiazku z tym moge zrobic? Gdyż butów odbierac nie chce, poniewaz stan w jakim one sa naparwione mnie nie zadowala.
2011-12-21 19:28:58 46.205.39.* | ona654654354631
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam, mam pewien problem, otóż w ubieglym roku podpisalam umowe w "n" na okres 13 miesiecy, po uplywie tego czasu zrezygnowalam nie przedluzylam umowy, dzisiaj przyslali mi pismo na kwote 360 zl za uslugi telewizyjne wydaje mi sie ze chyba chca ode mnie wyludzic pieniadze, i o co tutaj chodzi? sprzet zostal oddany w calosci, czy mam isc do sadu, co mam robic w tej sytuacji ??? Prosze o rade.
2011-11-08 19:56:39 narrator01
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
W dniu 06.09.2011r zawarłem z Firmą T-Mobile umowę na dostawę mobilnego Internetu blueconnect 59

W punkcie Waszej Firmy zlokalizowanym w Legionowie w " Błękitnym Centrum "

Ponieważ jestem starszym człowiekiem (71 lat) , zapytałem się pracownicy Waszego biura , czy ten rodzaj Internetu zda egzamin na komputerze stacjonarnym jaki posiadam. Zostałem zapytany o lokalizację komputera.

Pracownica spojrzała na jakąś mapkę w Internecie i zapewniła mnie ,że ten rodzaj dostawy usługi Internetowej zda u mnie egzamin.

Po zapewnieniu podpisałem umowę. Zostałem jednak "nabity w butelkę"- oszukany.



Przez kilka dni Internet jako-tako działał , potem zaczęły się problemy. Myślałem ,że to problemy przejściowe, ale okazało się inaczej.

Często siła sygnału zanika do tego stopnia ,że Internet w ogóle nie działa a jak działa to sygnał jest na tyle słaby ,że nie mogę odebrać poczty internetowej i są trudności z wejściem na strony Internetowe.

Nie ma mowy by np. zagrać w jakąkolwiek grę na NK i wędrówce po innych stronach.

Często mam komunikaty , że brak połączenia z Internetem. Nawet jak się uda zalogować na Skype , to z uwagi na słabe łącze nie ma mowy o rozmowie głosowej. Od razu zrywa łącze albo głos jest szarpany. Po prostu z uwagi na to ,że komputer mój leży na obrzeżach

zasięgu ( taką informację podał mi Wasz doradca) Internet nie działa albo działa bardzo słabo.

Nie zdaje więc egzaminu.

Czuję się oszukany i wprowadzony w błąd. Uwierzyłem zapewnieniom Waszej pracownicy. (Być może Jej pensja zależy od pozyskanych abonentów) Oczywiście mogłem zrezygnować w terminie 10-cio dniowym , ale tak jak pisałem w poprzednim piśmie , zachorowałem na tyle

poważnie ,że nie byłem wstanie tego uczynić .

Mogę , jeśli zajdzie taka potrzeba przesłać Wam zaświadczenie lekarskie.

Na moje poprzednie pismo z prośbą o obustronne rozwiązanie umowy otrzymałem odpowiedź lakoniczną , stwierdzającą ,że sygnał Internetowy jest u mnie dostateczny , tylko nikt go u mnie nie sprawdzał. Nie pomogła instalacja dodatkowej anteny.

Moje interwencje telefoniczne narażają mnie tylko na dodatkowe koszta , bo Wasi doradcy nie są w stanie mi pomóc. Zgodnie twierdzą , ze nic na to nie poradzą , bo lokalizacja mojego komputera leży na granicy możliwości propagacyjnych.

Taka sytuacja nie może trwać wiecznie. Kosztuje mnie to dużo stresu i powoduje rozstrój nerwowy.

Dlatego usilnie proszę o rozwiązanie umowy pomiędzy nami za obopólnym porozumieniem , bez obciążania mnie karą umowną. Jestem rencistą z bardzo niskim uposażeniem.

Po prostu ta forma usługi w moim przypadku się nie sprawdziła , chociaż obie strony może miały dobre chęci. Rozumiem ,że Wasza Firma ma określony punkt w regulaminie umowy , ale przecież istnieją sytuacje wyjątkowe i proszę to tak potraktować. Zaoszczędzi to nam

dodatkowej korespondencji i słownych utarczek a ja będę miał dobre zdanie o Waszej Firmie.

DOSTAŁEM ODPOWIEDŹ ODMOWNĄ
2011-10-07 12:59:06 asinka2406
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Dzień dobry.Mam problem z TP,miesiąc temu przedłużyłam umowe na neostradę i telefon HD jednakże telefon do tej pory nie działa.Pomimo wielu moich zgłoszeń do TP i informowaniu iż usługa nie działa nie usunięto usterki jak również nikt z nami nie kontaktuje sie w tej sprawie. Jestem rozgoryczona tą sytuacją,gdyż nie interesuje ich klient tylko aby podpisać jak największą ilość umów a potem człowieku radź sobie sam.Jakim prawem mam płacić za coś czego wogóle nie mam podłączonego a tym bardziej nie mam już pomysłów jak zmusić ich do usunięcia usterki czy ogóklnie włączenia usługi która widnieje na umowie,bądź też jak rozwiązać tą umowę.Proszę bardzo o pomoc.
2011-10-06 16:49:39 83.2.225.* | kazik112
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam kupiłem firmowe buty nike przez allegro. Otrzymałem gwarancję 24 miesięczną. Po 5 miesiącach buty się rozwaliły. Gdzie mogę iśc zanieśc do reklamacji te buty i czy wgle mogę je gdzieś zanieśc jak kupowałem je przez internet ? Może do firmowego sklepu nike ??
Proszę o pomoc.
2011-09-24 15:41:06 46.113.4.* | agusia5708
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam,mam ogromny problem i zwracam sie z prosba o pomoc prawną.Otóż wzięłam tel na abonament,po kilku miesiacach tel popsuł się,był na gwarancji wiec oddałam go do reklamacji,niestety czekałam ponad poł roku i podirytowana poszłam do salonu,tam usłyszałam ze tel zaginął.Teraz dostaje pisma od firmy windykacyjnej ze mam zapłacić ponad 1000 zł za rozwiazanie ze mna umowy,a przeciez to orange nie wywiązało sie umowy? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
2011-09-07 19:27:10 195.116.80.* | doris40
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam! W czerwcu zamówiłam suknie w salonie mody ślubnej i wieczorowej .Suknia dłuba biało czarna ,szyta na wymiar za którą zapłaciłam 600 zł .wszystko było ok ,do czasu gdy ją wyprałam czarny kolor zafarbował biały i w efekcie nie nadaje się do noszenia ,miałam ją tylko raz na sobie . Dziś dzwoniłam do salonu gdzie była kupiona i przedstawiłam co się stało ,pani odpowiedziała ze napewno zle wyprałam ,potem ze ich materiały nie farbują i ona nie wie co ma z tym zrobic .Nowej sukni nie uszyje ,pieniędzy tez nie chce zwrócic .Mam umowe jak zamawiałam nie ma wzmianki o praniu ,nie ma metki jak prac czy czyscic chemicznie ,600 zł to zadrogo zeby ubrac się tylko raz , Co mam zrobic ,jak rozwiązac tą sprawe .Czy mam prawo do zwrotu pieniedzy w całosci czy chodzby połowy sumy?
2011-08-31 23:22:33 109.243.20.* | s boniecka
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam:-) pod koniec czerwca kupiłam firmowa sukieke za ktora dałam 500zł miałam ja na sobie tylko raz poniewaz po przepłukaniu jej w letniej wodzie poprostu zafarbowała i oddałam ja do reklamacji do sklepu w którym ja kupiłam z tego co wiem moja reklamacja powinna byc rozpatrzona w ciagu 14 dni roboczych ale niestety pan u ktorgo ja kupłam zadzwonił do mnie dopiero 18 dnia od złzenia reklamacji twierdzac ze moja reklamacja nie została uznana poniewaz firm ktora produkuje te ubrania upadła .Prosze mi doradzic co ja moge w tej sprawie zrbic? zaznacze jeszcze ze reklamacji zaznaczyłam ze zgadzam sie na wymiane na nowa sukienke ale tych sukienek nie ma sprzedawca juz bo z tego co wiem oddał jeszcze trzy do reklamacji i sam sie przyznał ze był wadliwy materiał.Czy ja moge sie ubiegac o zwrot pieniedzy? bo pan stwierdził ze mi sprowadzi taka sama sukienke tylko ze juz jest sporo po terminie reklamacyjnym i czy ja mam prawo nie zgodzic sie z tym? i nie przyjac tej sukienki?Z góry dziekuje i pozdrawiam:-)
2011-07-29 15:52:30 siemianowczanin
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Fajny tytuł "Rzecznik pomoże konsumentom" , ale nie w Siemianowicach Śląskich.Miałem dwie sprawy i dwie sprawy zostały pozytywnie roztrzygnięte ,ale ze strony sprzedawcy ,a nie poszkodowanej osoby ,która zakupiła wadliwy towar. Sprawy u Tego Rzecznika są tak prowadzone, że najpierw należy pisać osobiście pisma do sprzedawcy ,aby wymienił wadliwy towar (wiadoma sprawa, jak sprzedający takie pismo potraktuje) następnie po upływie około 4m-cy pani Rzecznik pofatyguje się napisać dane pisemko do danej osoby o danej sprawie tzn.danej firmy/sklepu, a po upływie 2m-cy napisze pismo ,że sprawę należy objąć w soje ręce tzn.sąd bo od niej strony nic się nie da zrobić.Myślę ,że jet to Wielka " łapówkara " , a nie Rzecznik!!!!
2011-07-13 22:47:05 89.228.5.* | asiek2453
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [1]
Witam. 1.04.2011 przedłużyłam umowe z NEOSTRADĄ na okres 24 miesięcy,4.06.2011 została zerwana linia telefoniczna w wyniku czego kilkadziesiąt mieszkańców naszej miejscowosci nie może korzystać z tel.stacjonarnego i internetu .Awaria była wielokrotnie zgłaszana jednak do dnia dzisiejszego (czyli 13.07.2011) nie została usunięta. Ze względu na moją prace internet jest mi niezbedny wiec postanowiłam zerwać umowę z NEOSTRADĄ po 3 tygodniach oczekiwania na usuniecie awarii . 4.07.2011 złożyłam pismo w jednym z oddziałów tp jednak 12.07 otrzymałam rachunek za telefon i internet .
zadzwoniłam na infolinie aby zapytać dlaczego mam płacić abonament jesli umowa została zerwana a tel i net był nieczynny na to pani odpowiedziała że jeszcze przynajmniej 2 rachunki będę musiała zapłaci oraz że zostanie mi naliczona kara za zerwanie umowy w wysokości prawie 1300zł .Z góry dziękuje za radę .
2011-08-02 15:46:20 78.8.75.* | kasablanka
Witam
Jeśli TP nie jest w stanie świadczyć usługi minimum 30 dni to masz prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia kary. Do tego powinna zostać naliczona korekta na fakturze za czas niewykorzystania usługi. Takie jest Twoje prawo. Powinnaś złożyć reklamację na Blękitnej Linii lub wyslać pismo dot. reklamacji. Zostanie rozpatrzone pozytywnie.
-1 spadek
2011-07-11 11:08:53 zcinap
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam!
Kupiłem 27.06.2009 obuwie sportowe. 30.04.2011 zaniosłem buty do reklamacji do sklepu, w którym te buty były kupione. W butach zepsuła się podeszwa na pięcie. Buty miały być naprawione. 16.05.2011 odebrałem buty ze sklejoną podeszwą - prawdopodobnie przez sklepowe. Niestety po krótkotrwałym użytkowaniu podeszwa pękła znowu, a nawet bardziej. Następna reklamacja zgłoszona zastrzegała od mojej strony naprawy, a zażądałem wymiany na nowe obuwie lub zwrot pieniędzy. Właściciel sklepu napisał mi takie pismo :"Zgodnie z ustawą konsumencką za wady w obuwiu występujące po 6 miesiącach użytkowania odpowiada użytkownik" , a jako uzasadnienie "buty użytkowane 24 miesiące" proszę o pomoc w tej sprawie na odpisanie mam czas do 15.07.2011 z góry dziękuję!
2011-06-29 22:53:07 89.77.144.* | KarolinaKraj
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Witam.
Zaniosłam telewizor do naprawy. Najpierw wzięli ode mnie 50 zl. 30 za sprawdzenie i 20 juz na ewentualna naprawe badz utylizację jezeli nie bede chciala spowrotem telewizora. Zadzwonili do mnie po kilku dniach i powiedzieli ze znalezli problem, ze bedzie to kosztowalo jeszcze 80 zl . Spytali sie czy naprawiac. Zgodzilam sie. Odebralam tv, wlaczylam go w domui po wlaczeniu slyszalam ze "pyka" tak jak wczesniej....ze nie jest naprawiony. Nastepnego dnia juz go nie wlaczylam. Zanioslam go spowrotem. Po dwoch dniach facet do mnie zadzwonil i powiedzial ze oprocz tego co naprawili zepsulo sie cos jeszcze i moga to wymienic ale musze doplacic jeszcze 130 zl. No i moje pytanie jest nastepujace. Co to ma znaczyc? Dlaczego chca sciagac ode mnie kase skoro nie naprawili go za pierwszym razem? Od kiedy placi sie za reklamacje? Co mam zrobic?
2011-06-25 13:58:31 89.174.109.* | martinkane
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
Nie poleciłbym Polsatu Cyfrowego nawet najgorszemu wrogowi, miesiąc temu wysłałem do nich pismo że rezygnuję z ich usług, od razu dostałem propozycję że przez 6 miesięcy będę miał gratis wszystkie kanały włącznie z HBO i Cinemax. Podpisałem więc nową umowę w maju a już po miesiącu odłączyli część promocyjnych kanałów. OSZUŚCI i ZŁODZIEJE.Rezygnuję z ich usług i będę dochodzić swoich praw na drodze sądowej i w Federacji Konsumentów.
2011-06-24 13:20:34 31.174.200.* | m90
Re: Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać! [0]
sprzedałam samochód z ubezpieczeniem zapłaconym na rok z góry. w momencie sprzedaży kupujący podpisał mi na umowie, że zrzeka się reszty okresu ubezpieczenia, które było ważne na najbliższe 9 miesięcy. wysłałam pismo do firmy ubezpieczeniowej z prośbą o zwrot pozostałych kosztów ubezpieczenia jednak firma nie chce tego zrobić,ponieważ kupujący ma im wysłać takie wypowiedzenie mimo iż znajduje się ono na umowie kupna-sprzedaży, jednak kupujący nie chce wysłać takiego wypowiedzenia. Co mam zrobić w tej sytuacji by odzyskać pieniądze za niewykorzystane ubezpieczenie?
Najnowsze wiadomości
Podobne artykuły