Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Radio Maryja i Orange Sport z wysokimi karami finansowymi

0
Podziel się:

Z komunikatu Rady wynika, że ukryty przekaz reklamowy zawierało wystąpienie o. Tadeusza Rydzyka, które wyemitowano na antenie Radia Maryja dwukrotnie 20 września ubiegłego roku.

Radio Maryja i Orange Sport z wysokimi karami finansowymi

30 tys. zł kary dla nadawcy Radia Maryja za emisję ukrytej reklamy i 50 tys. zł kary dla nadawcy Orange Sport za emisję reklamy piwa w czasie chronionym nałożyła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Z komunikatu Rady wynika, że ukryty przekaz reklamowy zawierało wystąpienie o. Tadeusza Rydzyka, które wyemitowano na antenie Radia Maryja dwukrotnie 20 września ubiegłego roku. Według KRRiT wystąpienie _ zawierało sformułowania o zabarwieniu promocyjnym, których celem było osiągnięcie przez nadawcę skutku reklamowego _.

_ - Taki przekaz, niewyodrębniony wyraźnie w programie i nieoznaczony w sposób niebudzący wątpliwości, iż jest reklamą i nie pochodzi od nadawcy, może wprowadzać odbiorców w błąd co do swojego charakteru. Szczególnie rażące jest naruszenie tej ostatniej przesłanki przez nadawcę, który posiada status nadawcy społecznego i nie nadaje przekazów handlowych _ - czytamy w komunikacie.

Krajowa Rada, decydując się na karę w wysokości 30 tys. zł, uwzględniła - jak podkreślono - możliwości finansowe nadawcy rozgłośni, Warszawskiej Prowincji Redemptorystów, _ ale także fakt, że pomimo wezwań do zaniechania działań naruszających prawo oraz dotychczas wymierzonych kar, nadawca nie zaniechał tego typu przekazów, a jego działanie w tym zakresie nabiera charakteru powtarzalnego _. Ukrytą reklamę wykazała coroczna kontrola nadawców radiowych prowadzona przez KRRiT.

Spółka Orange Polska, nadawca programu Orange Sport, została ukarana w związku z naruszeniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Analiza przesłanych przez nadawcę materiałów z 26 października ub.r. wykazała, że o godz. 19:54 - a więc w czasie chronionym - została wyemitowana reklama piwa.

_ Telewizja Orange Sport jest programem wyspecjalizowanym w tematyce sportowej, która w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia. Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne _ - podkreśliła Krajowa Rada.

Kara w wysokości 50 tys. zł została wymierzona poniżej górnej wysokości, w związku z m.in. brakiem naruszeń dotyczących emisji audiowizualnych przekazów handlowych. _ Przy ustalaniu wysokości kary wzięto również pod rozwagę wyjaśnienia nadawcy oraz informację o zastosowaniu przez niego nowych procedur wykluczających tego typu zdarzenia w przyszłości _ - napisała Krajowa Rada.

Czytaj więcej w Money.pl
Ambient media. Fakty i mity Co nią jest rzeczywiście, a co już tylko seryjnym nośnikiem? Dziś o nietypowych nośnikach reklamowych.
Czytanie SMS za kółkiem może być bezpieczne Monika Niechajewicz z agencji Cheil Polska opisuje najciekawsze kampanie ostatnich tygodni.
"Złote lata" na rynku reklamy nie wrócą _ Klienci chcą płacić za efekt, a nie za czas pracy agencji _ - nie ma złudzeń Jacek Olechowski z Mediacap.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)