Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prokuratura powoła biegłych ws. peronu we Włoszczowie

0
Podziel się:

Badająca okoliczności budowy peronu we Włoszczowie prokuratura w Kielcach przedłużyła śledztwo w tej sprawie do 15 sierpnia.

Prokuratura powoła biegłych ws. peronu we Włoszczowie
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Badająca okoliczności budowy peronu we Włoszczowie (Świętokrzyskie) Prokuratura Okręgowa w Kielcach przedłużyła śledztwo w tej sprawie do 15 sierpnia - poinformował w poniedziałek rzecznik prokuratury Sławomir Mielniczuk.

Śledztwo prowadzone jest pod kątem ewentualnego narażenia spółek kolejowych na straty.

- _ Według prokuratora prowadzącego śledztwo zaistniała potrzeba uzupełnienia opinii biegłych. W związku z tym, mogą być podjęte decyzje m.in. o dodatkowym przesłuchaniu świadków _ - powiedział rzecznik.

Przypomniał, że opinię sporządził Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle _ ORGMASZ _ w Warszawie. Opinia miała udzielić odpowiedzi na wiele pytań; na część z nich odpowiedziano w sposób, który - według rzecznika - nie pozwala prokuraturze na zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Prokurator dodał, że w związku z treścią opinii mogą być ponownie przesłuchane osoby, które już zeznawały, lub prokuratura przesłucha nowych świadków. Z powodu kolejnych czynności śledztwo przedłużone było poprzednio do połowy maja.

Prokuratura przesłuchała już w charakterze świadków m.in. b. wicepremiera Przemysława Gosiewskiego oraz b. ministra transportu Jerzego Polaczka.

| Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie włoszczowskiego peronu skierowali w październiku 2006 roku do Prokuratury Okręgowej w Warszawie posłowie Platformy Obywatelskiej. - _ Szokująca jest wartość inwestycji - około 3,5 mln zł - w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. (...) Według naszej oceny, coroczne straty są nieuniknione _ - napisali. Prokuratura Krajowa zdecydowała o przekazaniu sprawy z Warszawy do Kielc. |
| --- |

Według rzecznika PKP koszt budowy peronu wyniósł 909 tys. zł, z czego 300 tys. zł wyłożył samorząd miasta. Pozostałe koszty nie były związane z budową przystanku, lecz z modernizacją trasy kolejowej E65, która miała być wykonana niezależnie od budowy peronu.

16 października 2006 r. w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymał się po raz pierwszy od 30 lat ekspresowy pociąg relacji Warszawa-Kraków. Uroczystość zainaugurowania połączenia odbyła się z udziałem ówczesnego ministra w kancelarii premiera Przemysława Gosiewskiego, który był liderem PiS w regionie świętokrzyskim i wspierał budowę peronu.

wiadomości
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)