Administracyjny nakaz uprzejmości wobec turystów wydał przedstawicielom branży handlu i usług burmistrz miasteczka Crucoli, w Kalabrii na południu kraju. Właściciele sklepów i restauratorzy oraz hotelarze mają być grzeczni do 14 września, czyli do końca sezonu.
Burmistrz tej popularnej wakacyjnej nadmorskiej miejscowości Domenico Vulcano wystosował specjalne pismo do właścicieli i pracowników wszystkich sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych przedstawiające szczegóły swojego rozporządzenia. Zgodnie z tym rozporządzeniem powinni oni dołożyć wszelkich starań, aby w sezonie letnim być uprzejmi i grzeczni wobec klientów, w szczególności turystów. Dotyczy to zwłaszcza handlu i usług w nadmorskiej części miasteczka.
Ale nie chodzi wyłącznie o uśmiechy i miłe słowa. Burmistrz polecił bowiem wyeksponować grzecznościowe hasła i zwroty skierowane do klientów. _ Zwykłą kartką, rysunkiem, hasłem można szerzyć sławę naszych stron jako krainy gościnności, z której słynie Kalabria _- powiedział Vulcano lokalnym mediom. _ To sposób na to - dodał - aby podnieść kulturę otwartości i ciepłej gościny _.
Sklep czy lokal, który nie wywiesi miłego powitalnego hasła czy grzecznościowego symbolu zostanie przez lokalne władze _ napiętnowany _ ponieważ będzie uznany za miejsce z nieuprzejmą obsługą.
Przebywający w kalabryjskiej miejscowości turyści są zachęcani do udziału w głosowaniu, w którym wybrany zostanie najbardziej gościnny sklep lub lokal. Punkt, który otrzyma najwięcej głosów, ma zostać nagrodzony specjalną tabliczką przez radę gminy po zakończeniu sezonu letniego.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Miliardy euro dla Polski z budżetu UE. Na co? Tylko w dyspozycji samorządów będzie ponad 31 mld euro, a w krajowych programach operacyjnych ponad 45 mld euro. | |
Dwa lata po Amber Gold. Jest bezpieczniej? Kilka zmian prawa weszło już w życie, trwają prace nad następnymi. | |
Tu będą rządzić wykładowcy uniwersyteccy Faworytem jest nowa postać w polityce, profesor prawa Miro Cerar i jego nowo powstała Partia Miro Cerara (SMC). |