Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Na co Polacy skarżą się do UOKiK?

0
Podziel się:

Coraz częściej radzimy się rzeczników konsumentów. W ubiegłym roku udzielili oni ponad 444 tysięcy porad.

Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK
Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK (biuro prasowe UOKiK)

Polacy coraz częściej radzą się rzeczników konsumentów. W ubiegłym roku udzielili oni ponad 444 tysięcy porad. Najczęściej skarżymy się na kupione obuwie, odzież czy sprzęt RTV i AGD.

Rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch (na zdj.) podkreśla w rozmowie z IAR, że lista najczęstszych skarg i porad nie zmienia się od lat:

- _ Nadal królują buty, jeśli chodzi o umowę kupna-sprzedaży i oczywiście odzież. W tym roku mówimy o 75 tysiącach skarg jeśli chodzi o te artykuły. Na co przeważnie się skarżymy? Oczywiście na problemy z reklamacją _ - mówi Cieloch.

Polacy skarżą się nie tylko na zakupione towary, ale także na usługi.

- Od wielu lat usługi telekomunikacyjne wiodą prym, jeśli chodzi o skargi i różnego rodzaju problemy. To, na co przeważnie skarżą się konsumenci, to wprowadzanie w błąd w sytuacji, kiedy podejmują decyzję o przedłużeniu umowy, o wyborze operatora - mówi rzeczniczka UOKiK.

Małgorzata Cieloch dodaje, że wzrasta liczba skarg na usługi finansowe:

- _ To dotyczy zarówno banków jak i parabanków, jak i wszelkich innych instytucji związanych z finansami. Konsumenci skarżą się na niekompetencje konsultantów _- wyjaśnia rzeczniczka.

W kraju działa 371 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, którzy udzielają bezpłatnych porad i informacji na temat przysługujących nam praw.

Czytaj więcej w Money.pl
Zaskakujące słowa prezydenta o urzędach Tworzenie równych możliwości rozwoju dla małych i średnich firm wzmacnia konkurencję i korzyść konsumenta - uważa prezydent.
UOKiK przygląda się nc+. Są pierwsze skargi Klientom nie podobają się przymusowe zmiany narzucone przez właścicieli platformy.
Nie wiemy, co jemy. Co drugi nas oszukuje Kupując żywność sprzedawaną luzem w ponad połowie przypadków jesteśmy wprowadzani w błąd - wynika z raportu przygotowanego przez UOKiK.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)