Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kontrowersyjna reklama koncernu. Wywołała dyskusja o wyższości pomidorów z północy

0
Podziel się:

Protestujący zarzucają spożywczemu potentatowi, że w nieetyczny sposób posłużył się w reklamie najnowszymi doniesieniami mediów.

Kontrowersyjna reklama koncernu. Wywołała dyskusja o wyższości pomidorów z północy
(Ajith_chatie/cc/flickr)

Czy to prawda, że we Włoszech lepsze pomidory są z północy kraju, a gorsze z południa? - taką ogólnokrajową dyskusję wywołała kampania reklamowa wielkiego koncernu spożywczego, zachwalającego wyższość przecierów i sosów pomidorowych z północnych Włoch.

Reklama przetworów z północy wywołała falę oburzenia i potępienia na pomidorowym _ zagłębiu _ na południu Italii, czyli przede wszystkim w regionach Apulia i Kampania.

_ Takie reklamy przynoszą szkodę całemu sektorowi producentów warzyw z południa _ - oświadczyło branżowe stowarzyszenie z Neapolu.

Protestujący zarzucają spożywczemu potentatowi, że w nieetyczny sposób posłużył się w reklamie najnowszymi doniesieniami mediów. Powołując się na zeznania mafiosa z kamorry, poinformowały one, że gangi tej mafii, od dawna kontrolujące cały proces wywozu i utylizacji śmieci, zakopały w tym rejonie w ziemi - często przeznaczonej pod uprawy i hodowlę bydła - setki tysięcy ton najbardziej toksycznych, przemysłowych odpadów, groźnych dla życia i zdrowia ludzi.

Dominuje przekonanie, że zamieszczone w krajowej prasie i na billboardach reklamy wykorzystują społeczne zaniepokojenie tymi doniesieniami czy wręcz psychozę, jaka panuje zwłaszcza w Kampanii, według mediów najbardziej skażonej przez trujące odpady ukryte pod ziemią.

Pomidorom z niebezpiecznego, jak wynika z medialnych doniesień, południa przeciwstawiono te z Piemontu, Wenecji Euganejskiej, Lombardii i Emilii-Romanii.

W reakcji na reklamę lepszych rzekomo produktów z północy pojawiły się apele o bojkot ich producenta. Ten zaś broni się i zapewnia, że budząca kontrowersje kampania to dowód, że szczegółowo informuje konsumentów o pochodzeniu produktów oraz gwarantuje ich najwyższą jakość i bezpieczeństwo.

_ We Włoszech nie ma dobrych i złych pomidorów _ - podkreślił związek rolników Coldiretti. Przypomniał, że 100 procent dopuszczonych do sprzedaży włoskich przetworów spełnia krajowe normy bezpieczeństwa żywności, uważane za wyjątkowo surowe.

Dyskusja stała się tak gorąca, że głos zabrała minister rolnictwa Nunzia De Girolamo. Podsumowała ją następująco: _ Oto mamy etniczną dyskryminację pomidorów z południa _.

_ Produkty made in Italy stanowią jedność i są niepodzielne _ - dodała szefowa resortu, pomysłodawcom reklamy zarzuciła zaś wyrządzenie poważnych strat tysiącom właścicieli upraw pomidorów.

Czytaj więcej w Money.pl
Rocznie wyrzucają w błoto 1700 euro Z przeprowadzonych ankiet wynika, że do kosza trafia 30 procent kupionego mięsa.
Tam restauracje są pełne a ceny niskie Restauracje serwujące tradycyjne dania z Kastylii, bary z popularną kuchnią baskijską, restauracje tajlandzkie, chińskie, peruwiańskie, a nawet afrykańskie. Wszystkie, do 5 maja oferują 50 procent zniżki.
To bardzo nieodpowiedzialny prezent - Mało kto o tym wie, że gwałtownie rośnie w Polsce ilość sprzedawanych królików. Żywe zwierzę to nieodpowiedni prezent - mówią ekolodzy.
reklama
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)