Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Do sądu trafił pozew pasażerów Boeinga 767

0
Podziel się:

Rok temu samolot lądował w Warszawie, a za sterami siedział kapitan Tadeusz Wrona. Czego żądają poszkodowani?

Do sądu trafił pozew pasażerów Boeinga 767
(Reporter Poland)

Pozew został złożony w sądzie Chicago przez pasażerów samolotu, który rok temu awaryjnie lądował w Warszawie. Za sterami samolotu siedział kapitan Tadeusz Wrona. Maszyna wylądowała szczęśliwie, mimo że nie wysunęły się koła.

Mecenas Jolanta Budzowska z Kancelarii Budzowska Fiutowski i Partnerzy powiedziała, że część pasażerów złożyła pozwy o odszkodowanie. Poszkodowanych reprezentują trzy kancelarie - z Polski, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych - dodała mecenas Budzowska.

- _ Pierwsza grupa pasażerów około 90 osób wystąpiła już teraz z pozwem przeciwko firmie Boeing Company i przeciwko firmie serwisującej samolot na porcie wylotów w Stanach Zjednoczonych. Pozew dotyczy odszkodowania związanego z następstwami awaryjnego lądowania. Większość pasażerów cierpi na zespół stresu pourazowego i na strach przed lataniem. To uprawnia do żądania odszkodowania przez pasażerów _ - tłumaczy Budzowska.

1 listopada 2011 roku kapitan Tadeusz Wrona perfekcyjnie posadził maszynę na warszawskim Lotnisku Chopina. Nikomu z 231 osób na pokładzie samolotu nic się nie stało.

Boeing 767-300 należał do PLL LOT. Już po dwóch minutach od startu z Newark w USA, w systemie hydraulicznym pękł przewód i przestał działać system wysuwania podwozia. Drugi awaryjny system elektryczny też zawiódł i pilot zdecydował o posadzeniu samolotu na pasie lotniska.

Po roku od tamtych wydarzeń Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych opublikowała 31 października oświadczenie tymczasowe w sprawie lądowania. Na raport końcowy przyjdzie jeszcze poczekać.

Komisja stwierdziła, że przyczyną problemów był wyłączony bezpiecznik, uaktywniający awaryjne wypuszczanie podwozia. Zdaniem komisji urządzenia były sprawne, ale wyłączony bezpiecznik spowodował, że instalacja była nieaktywna. PKBWL ustaliła także, że początkiem awarii stał się pęknięty przewód hydrauliczny. Komisja nie wskazała winnych i nadal pracuje nad tą sprawą.

Czytaj więcej w Money.pl
Błąd na pokładzie kapitana Wrony? Nowe fakty Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych zaleciła wprowadzenie nowych procedur na wypadek całkowitej niemożności wypuszczenia podwozia.
Jest raport w sprawie lądowania kpt. Wrony Dokument został umieszczony na stronie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Miller straszy. Widmo wielkich kar nad Polską Leszek Miller uważa, że ewentualne kary, jakie Polska może zapłacić za niewdrożenie trzech dyrektyw UE, mogą w sumie kosztować tyle, co zadłużenie Centrum Zdrowia Dziecka
wiadomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)