Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Decyzje UOKiK. Ponad 194 tys. zł kary dla Vision Express

0
Podziel się:

UOKiK stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Urząd przypomina, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie

Decyzje UOKiK. Ponad 194 tys. zł kary dla Vision Express
(materiały prasowe)

Firma Vision Express ma zapłacić ponad 194 tys. zł kary za to, że wprowadzała klientów w błąd reklamą telewizyjną dotyczącą kupna okularów 3 w 1 - poinformował dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły reklamy telewizyjne oferty _ 3 w 1 _.

_ Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: "A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary". Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis _ - czytamy w komunikacie Urzędu.

W rzeczywistości - jak wskazał Urząd - klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.

_ W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd _ - czytamy. Urząd podał, że przedsiębiorca odwołał się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomina, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie, bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Urząd przypomniał, że konsumenci mogą uzyskać pomoc m.in. pod numerem telefonu 800 007 707.

Czytaj więcej w Money.pl
UOKiK sprawdzi podwyżki w T-Mobile Według urzędu sprawa pojawiła się w związku ze skargami klientów. Otóż w lipcu operator zawiadomił...
Nawet dwa miliony kary dla przedsiębiorcy Celem ustawy, pracę nad którą zakończył parlament, jest zwiększenie skuteczności UOKiK-u w walce z kartelami.
UPC ugięło się pod naciskiem UOKiK UPC za wspomniane odstępstwo do umowy (tj. "za udostępnienie usługi internetowej, DTV, telefonicznej...
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)