Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CBA prześwietla pocztowe przetargi

0
Podziel się:

Funkcjonariusze sprawdzają umowy i kontrakty jakie zawierano w spółce w ostatnich trzech latach.

CBA prześwietla pocztowe przetargi
(sludgegulper/CC/Flickr)

Centralne Biuro Antykorupcyjne sprawdza wybrane przetargi, które ogłosiła lub przeprowadziła w latach 2007 - 2010 Poczta Polska - poinformował rzecznik biura Jacek Dobrzyński.

Jak dodał, kontrola rozpoczęła się w środę i potrwa do maja. _ Sprawdzamy wybrane zamówienia publiczne, który były przeprowadzone w latach 2007 - 2010, ogłaszane i realizowane - _ zaznaczył.

Nie chciał podać żadnych szczegółów. Na pytanie czy kontrola ma związek z jakimś doniesieniem powiedział, _ że wynika z ustawowego obowiązku CBA _.

Rzecznik Poczty Zbigniew Baranowski przypomniał, że _ Poczta Polska może być sprawdzana przez ponad 20 różnego rodzaju organów państwowych. _Postępowanie prowadzone przez CBA jest postępowaniem rutynowym. Każdego roku w firmie przeprowadzanych jest blisko tysiąc różnego rodzaju postępowań kontrolnych np. przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, Państwową Inspekcję Pracy czy NIK" - powiedział.

Według RMF FM kontrola to efekt zawiadomienia złożonego m.in. przez związki zawodowe i może mieć związek z wciąż planowaną likwidacją kilkuset placówek Poczty.

W listopadzie ubiegłego roku Prokuratura Rejonowa Warszawa Mokotów umorzyła śledztwo w sprawie nieprawidłowości, do których miało dochodzić w Poczcie Polskiej. Było ono efektem m.in. raportu NIK i doniesienia związków zawodowych; prokuratorzy stwierdzili, że nie doszło do wyczerpania znamion przestępstwa.

Pod koniec 2009 r. _ Solidarność _ wysłała do prokuratury, Centralnego Biura Antykorupcyjnego i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego listy z zarzutami kierowanymi pod adresem zarządu Poczty Polskiej.

Według związkowców władze firmy działały na jej szkodę i oddawały rynek konkurencji zaniechując wykonywania podstawowych usług (takich jak wysyłka listów i paczek. Zarzucali też, że Poczta ma zbyt wysokie ceny i za małe rabaty dla stałych klientów oraz straciła setki milionów złotych, oddając rynek usług kurierskich.

W doniesieniach była też mowa m.in. o zbyt kosztownych przetargach i nieprawidłowościach w informatyzacji firmy.

Czytaj w Money.pl

kraj
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)