Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Używanie oznaczeń Facebooka przez firmę. Co wolno?

0
Podziel się:

Licencja Facebook Inc. pozwala wykorzystać przycisk Lubię to na plakatach, ulotkach albo innych materiałach promocyjnych (nie online).

Używanie oznaczeń Facebooka przez firmę. Co wolno?

Przedsiębiorcy wykorzystujący w działaniach reklamowych odniesienia do swoich aktywności na Facebooku muszą zdawać sobie sprawę, że korzystanie z logo i znaków towarowych Facebook Inc. podlega pewnym ograniczeniom. Niezastosowanie się do nich może narazić przedsiębiorcę na zarzut naruszenia praw własności intelektualnej.

Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z możliwości założenia na Facebooku tzw. fanpage'u - strony służącej do promowania towarów lub usług bądź prowadzenia reklamy korporacyjnej. Klient przedsiębiorcy, korzystający z fanpage'a, ma możliwość _ polubienia _ tej strony, stając się jej fanem i uzyskując stały dostęp do informacji na niej publikowanych.

Chcąc zwiększyć liczbę swoich fanów na Facebooku, przedsiębiorcy zamieszczają informacje o funkcjonowaniu fanpage'a w reklamach innego rodzaju, np. na swoich stronach internetowych, w wysyłanych do stałych klientów newsletterach oraz na plakatach i ulotkach.

Charakterystyczne oznaczenia związane z portalem facebook.com - niebieskie logo z białym napisem _ facebook _, niebieskie logo z literą _ f _ oraz przycisk Facebooka _ Lubię to _ z symbolem podniesionego do góry kciuka - podlegają ochronie prawnej jako zarejestrowane znaki towarowe lub utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

ZOBACZ TAKŻE:

Przedsiębiorcy wykorzystujący te oznaczenia w swoich działaniach reklamowych, podejmowanych poza portalem facebook.com, często nie biorą tej kwestii pod uwagę i wykorzystują zasoby związane z marką Facebook niezgodnie z licencjami udzielanymi przez Facebook Inc. Szczegółowe zasady dotyczące licencji na korzystanie z oznaczeń związanych z portalem facebook.com zwarte są na stronie internetowej portalu.

Częsty błąd to zamieszczanie na firmowych stronach internetowych, ulotkach lub innych nośnikach reklamowych niebieskiego logo z białym napisem _ facebook _, w połączeniu z hasłem zachęcającym do _ polubienia _ fanpage'u przedsiębiorcy. Zgodnie z treścią licencji Facebook Inc., co do zasady, nie zezwala na korzystanie z logo _ facebook _, będącego zarejestrowanym znakiem towarowym, chyba że przedsiębiorca uzyska dodatkowe zezwolenie. Każdorazowe wykorzystanie logo _ facebook _ wymaga złożenia wniosku za pośrednictwem przedstawiciela Facebooka ds. biznesowych i uzyskania zgody na takie działanie.

Aby zachęcić klientów do _ polubienia _ fanpage, przedsiębiorcy powinni korzystać z logo _ f _ lub przycisku _ Lubię to _. Jednak oznaczenia te również powinny być wykorzystywane w ramach licencji udzielonych przez Facebook Inc.

Czytaj w Money.pl

Logo _ f _ może być wykorzystywane do promowania fanpage'u, grupy na Facebooku, aplikacji oferowanej za pośrednictwem Facebooka lub możliwości zalogowania się do innego portalu z wykorzystaniem usługi Facebook Connect. Ponadto, Facebook Inc. wymaga, aby kontekst, w którym wykorzystane jest logo _ f _ jasno informował, do jakiego działania związanego z portalem facebook.com zachęca reklamodawca (np. _ Polub nas na Facebooku _). Niezgodne z licencją jest również umieszczanie hiperłącza do strony logowania do Facebooka pod logo _ f _.

Rozmiar logo _ f _ może być zmieniony w zależności od potrzeb reklamodawcy. Niedopuszczalne są jednak inne modyfikacje przedmiotowego logo, za wyjątkiem modyfikacji kolorów na czarno-biały, jeżeli rozpowszechnianie go w kolorze jest niemożliwe ze względów technicznych.

Pewne ograniczenia dotyczą również licencji na wykorzystanie przycisku _ Lubię to _, który w reklamach online (np. na stronie internetowej przedsiębiorcy) może być wykorzystywany tylko w połączeniu z wtyczką społecznościową _ Like _, umożliwiającą udostępnienie zawartości danej strony internetowej w serwisie Facebook za pomocą kliknięcia w przycisk _ Lubię to _.

W oparciu o udzieloną przez Facebook Inc. licencję możliwe jest również wykorzystanie przycisku _ Lubię to _ w reklamach niebędących reklamami online, np. na plakatach, ulotkach albo innych materiałach promocyjnych. Każdorazowe wykorzystanie przycisku _ Lubię to _ w reklamie offline powinno jednak zawierać odniesienie do serwisu facebook.com w postaci graficznej (logo _ f _) lub tekstowej.

O Facebooku więcej poczytasz w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/29/t39453.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/trzy;lata;ciezkich;robot;za;obraze;islamu;na;facebooku,92,0,946524.html) Trzy lata robót za obrazę na Facebooku Kairski sąd skazał młodego człowieka za _ użycie rynsztokowego języka do opisu Koranu, a także proroka i wiernych _.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/17/t14353.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/social-media/krrit-zakazuje-facebooka-beda-kary-20085) Zakazują Facebooka. Będą kary Polskie Radio i TVP muszą ograniczyć promowanie własnych stron w portalach społecznościowych.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/56/t89144.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/social-media/google-nie-angazuje-marek-biznesowe-strony-slabo-sobie-radza-22185) Google nie ma szans z Facebookiem Firmowe konta wciąż lepiej zakładać na Facebooku. I ta sytuacja raczej szybko się nie zmieni.

Autorka jest aplikantką radcowską w Kancelaria Prawna Chałas i Wspólnicy, Oddział w Krakowie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)